Obiectivul general al disciplinei:
Dezvoltarea competențelor de proiectare, organizare, implementare și evaluare a experiențelor formative ale leaderilor în acord cu specificul comportamentului organizațional.
Competențele urmărite:
Specifice • Utilizarea adecvată a informaţiilor şi conceptelor aparţinând domeniului Leadership și comportament organizațional; în contexte organizaționale specifice- managementul comunicării, managementul conflictului, managementul stresului, managementului antreprenorial, managementului gupului și psihologiei mulțimilor;
• Descrierea eficientă a stilurilor de leadership, a stadiilor de dezvoltare a sistemului cognitiv uman, a psihologiei mulțimilor;
• Formarea capacităţii de a opera cu modelele de intervenție pentru leaderi care necesită anumite modificări comportamentale (gestionarea situațiilor de criză);
• Utilizarea informațiilor și abilităților dezvoltate pentru a realiza o analiză de nevoi de, pentru a gândi și livra experiențe de formare semnificative, să elaboreze instrumene de evaluare și strategii de optimizare a expriențelor organizaționale.
Transversale (generale) • Competenţa de a reflecta sistematic asupra propriului proces de dezvoltare personală și de modificare comportamentală privind managementul conflictului;
• Gândirea critică- abordarea critic constructivă a situațiilor de instruire formală și nonformală- putere, corupție, stres;
• Lucrul în echipă, inteligență emoțională, management strategic.